Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

HD -Röntgen

Av Cecilia - 23 augusti 2008 14:06


HD-Röntgen


Igår var jag på läckeby djurklinik och Armbågs och höftledsröntgade Smilla.

Så smidigt och snabbt det går nu förtiden.

Vad jag själv kunde se, så såg det ok ut, skönt att ha det gjort!!


Efter röntgen åkte jag och tittade på Carinas nyaste små stjärnor som föddes i Onsdag, fem tikar - tre hanar. Oj så jämna och fina de är. Mamma

Maja är en sån underbar mamma, hon är så försiktig och väldigt noga med dem.  Om jag bara hade haft mer tid skulle jag nog vilja ha en hane från denna kull, men men.....

De kommer fler spänande kullar i framtiden, då tänker jag tex  Ebba (Blossoms syster) det skulle vara kul att ha en som är släkt med sin egna tik, men jag är verkligen kräsen med vem som bli vald till hane i så fall.

När jag ändå var där så trimmade Carina både Smilla och Blossom åt mig.

Det behövdes på Blossom men stackars Smilla har ju ingen päls alls just nu!!!

Hon ser inte klok ut med sitt jätte huvud och tunn kropp. Undra om jag inte struntar i att ställa henne i böda den 6/9. Få se..


Efter mjölket körde jag ett redig duvnings pass med Ester, först gjorde hon inte ett rätt. Hon gick sämre än vanligt......

Men helt plötsligt vände det och hon gjorde nog sin bästa vallning någonsin under de sista minuterna. HÄRLIGT


I Kväll är det dags för Viking Genetic+hansa husdjur mfl vikinga fest. Jag är en av de som är utagan till att vara med i södra ölands lag i det stora vikinga slaget!!! Det blir tufft värre....

Har klippt och klistrat vikinga särkar hela dagen i dag...och det är som jag alltid säger...vad skulle Öländskt jordbruk vara utan SILVERTEJP!!


Imorgon ca kl 10 på Mönsterås BHK är det dags för ett gäng stright Flushare att MH-testas. Vi är tre ur Simson och Niky kullen (Smilla) ska bli kul att se hur de reagera. Smilla springer nog till Skogs!!!!


Kram

Cilla



 
 
Susanne o Cia

Susanne o Cia

24 augusti 2008 11:28

Tjenis! Klart vovven har schyssta spiror! Don´t worry! Hade också tänkt ställa i Böda men skiter i det. Nu börjar mina bakombyten sitta ialla fall. Fast vet du, Fröken hade rätt. Man bara måste träna slalom från höger sidan, när vi testade så kunde inte Cia det. Fy på mig.

KRam
Susanne o Cia

http://www.svecia.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards