Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Lydnad!

Av Cecilia - 16 augusti 2008 18:34

Agility!


I måndags hade agility nybörjare kurs avslutning!

Vi körde då en ny variant på avslutningstävling.

Det gällde att på 10 hinder/kombinationer( som var poängsatta)  jaga så mycket poäng som möjligt, ingen tidspress alls.

Ester och jag kom 2:a med 65p. Är så stolt !!!! ( hm tilläggas skall kanske att

första platsen var delad och de hade  95p båda ekipagen!!)

Så nästa vecka kör vi igång med fortsättningskursen och då tillkommer en dobermann vid namn Hera, det ka bli kul att se dem då en av mina favorit

hundraser är dobermann.

Hade faktiskt en go kille  i början av -90 talet. Hans ståtliga namn var Welonas Buster Keaton alias Kid.

Kid var den hund som har lärt mig mest om problemlösning.

Vi tävlade i lydnad klass 1 inte mindre än 15 gånger, varav en endaste gång

över 100p.

Han var genom snäll, men lyckades alltid ställa till det. Det finns hur många historier om honom som helst. En historia var att vi var och tävlade lyd i Vetlanda, samtidigt som det var utställning.

Det bli lottat så att kid skulle ligga som 3:e hund med en fin långhårig utställnings briad i värsta utställnings-skick till vänster om sig.

Vi gick och ställde upp oss för platsliggning, so far so good!

Vi lade hundarna och lämnade dem. Kid låg ca 30-40sek innan han gick upp , nosade runt på hela briaden innan han lyfte på benet och,...........

ja , ni gissar rätt! Han pissade ner hela briaden från huvudet till svanstippen. Att jag klarade mig med livet i behåll är ett under.............

Vet inte hur det gick för briaden i utställningsringen, men kid och jag fick ihop hela 60p av 200 möjliga på lydnaden innan vi smet hem med svansen mellan benen!!!


Jag har ju sagt tidigare att jag lägger ner lydnaden, men men, jag är definitift en person som inte ska säga aldrig mer, för i onsdags  tog jag en privat lektion av Anja. Och vad KUL det var. Blev rätt mycket problem lösning.  Så är vi igång igen? ja, vem vet.......

Känns som det är stora problem lösningens tider nu!

Blossom +jag= dirr  Inget vinnande koncept!

Jag blir GALEN.

Ska det vara så svårt att springa från punkt A till punkt B i en rak linje!!

och pipan då? Varför lyssnar inte hundskrället!!!!!!!!!!!

Hm, ja !!!jag vet att det är jag, som tränare ,som inte har kunnat lära min hund på rätt sätt eller befäst  det på rätt sätt.

Men blir inte ni oxå frustrerade, även om det är ens egna fel!


Cancer

Vi har ju inte märkt någon skillnad på Y de här veckorna.

Men i tisdags var Y tvungen att få hjälp att ta sig fram, det slutade med att de fick använda rullstol, när Y besökte sjukhuset.

Matlusten har blivit väldigt dålig(inget smakar något) liksom orken.

Hoppas att de nya värktab. hjälper bättre.

När nu rullstolen var tvungen, så blev allt så påtagligt, Y kommer att lämna oss, imorgon, nästa vecka , månad eller ett par månader. När vet vi ej! bra att det är allt för snart!



älska era vänner, de är de som gör allt........

jag har de bästa!!!!!

Cilla



 
 
Anja & flock

Anja & flock

17 augusti 2008 21:33

Ja, jisses, vad bra det gick på agility-avslutningen! Duktiga ni! (Jag såg nog hornen i pannan, det finns en liten tävlingsjävel i oss alla;))

Och ja, herregud... Kidden... Kan man glömma den jycken? Vi är nog ett gäng som minns en viss dobber som vid fyllda tre år bara tittade oförstående på matte, när matte kommenderar "ligg!" Uuuhhh vaa??? Aldrig hört eller förstått förut. Typ.

Vad gäller allt det andra tunga, ni vet att vi är där för er!
Kram!

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards