Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

FLAT- MÄSTERSKAP!!!!!

Av Cecilia - 11 augusti 2008 09:33

Vilken helg det har varit!!!!


Fredags förmiddag ställde vi kosan mot Östra Malma och årets flat -SM.

Det var sju förare med nio hundar som skulle deltaga. (jag rablar namn lite senare!).

Genom Carinas gubbe Tomas hade vi fått hyra en jaktstuga bara 7-8 km från provområdet.Stugan var liten och ganska mysig med lite mus-bajs i hörnen och sängarna, men det hör till i sådana stugor.

Det fanns 8 rediga sängplatser så det var ju inga problem när vi var  9 personer första natten och 10 personer sista natten. Finns det hjärte rum så finns det skjärte rum, eller vad säger du Carolin?!!!

Men vi hade det så trevligt och skönt i stugan, hundarna kunde vara med hela tiden vilket var väldigt nyttigt för Smilla.

Vilken skog det var runt stugan att träna hund i, sån skog vill jag oxså ha!

Första kvällen åkte vi in till Gnesta och åt på stora hotellet.

Man kan ju säga att vi blev väldigt besvikna och funderade att gå till någon annan resturang när vi fick menyerna i händerna, de  luktade... på ren svenska....SPY!!!!

Men av någon otrolig lustig anledning stannade vi och beställde in mat, vilket var tur, för vilket gott kött vi fick, det var så mört och gott, helt otroligt och till en verkligen rimlig peng!!!


 Fredagen kan sammanfattas med följande:

1)   Låt ALDRIG, jag säger  det igen ALDRIG Tomas och Andreas visa vägen sammtidigt som de totar ihop travet. Jag tror att det slutade med att vi bröt mot varenda trafikregel som finns!!!!! (vi körde förbi intagen till psyket i Nyköping ett antal gånger , liksom i förbi farten.....undra om inte Tomas och Andreas hade någon bak-tanke bakom detta..)


2) Smilla är en total idiot!!!

När vi står i stugans-allrum och pratar, så går hundarna lungt runt och luktar och bekantar sig med miljön. Smilla lufsar oxå där, men helt plötsligt får hon bara för sig att hopp ut genom det öppna fönstret, rakt ut i hallon rabatten!!! Vilken jäkla tur att det var på nedervåningen och inte övervåningen!!!!

Vad gör hon härnäst...jo, där står vi och glor på hunden helt förstumade, då bestämmer sig Smilla för att det är lika bra att hoppa in genom fönstret igen. Men det var så högt att hon inte kom upp , utan att Tomas tog tag i nacken och drog in henne där hon hängde med klorna i fönstret.

Hm jag funderade om jag verkligen skulle MH testa henne, var lite orolig hur hon skulle klara det, men efter denna händelse ska jag defenitift testa dåren!!!!!


Lördag!

NU drar Mästerskapet igång!

Först ut var Camilla med Smillas syster Tikka. De skämdes verkligen inte för sig!! Trots lite ungdomlighet och orutin så fick de ihop hela 79p!!! i Unghundsklass!!!

Nästa hund var Vega med ........ja, inte förren alldeles på startlinjen lämnade Fia "Walk over"  pga  nervösitet och husse Andreas fick rycka in som förare.  Vega och Andreas gjorde de väldigt bra, det var kanske på söket som det märktes att Vega och Andreas inte hade tränat ihop , för Vega kan söka så mycket bättre!!! Men strunt samma för det ville sig inte bättre än att de vann grundomgången i klassen(Ukl) med hela 92p !!!.

Sedan drog Dino och Martin igång i Nybörjaklass.

De gjorde ett toppen jobb. Martin är så cool och kall hundförare. Vi är nog allihopa väldigt imponerade av hur Martin har lyckats förvandla denna stolle till en väldigt bra jakt hund. De fick tyvärr lite strul, men poängen blev hela 78!!!!

 4.e Straight Flushare på startlinjen var Carolin och Blossoms bror Atlas.

Snacka o att här gick det på räls. Finns faktiskt inte så mycket att tillägga, bra hund och väldigt duktig förrare! Vilket poängen visade, det blev hela 93 stycken och kennlens ANDRA KLASS VINST (NKL)!!! Nu ryser jag!!!


Alldra sista startande för dagen i Ukl var Smilla och jag.

Det gick som förväntat, markering uppför en slänt, sök och dirr gick inte alls, men de båda andra markerings-stationerna gjorde hon klockrent och vi fick maxpoäng på dem. Poängen totalt blev 47 och vi hade faktiskt inte sämst poöng i klassen. Det roligast var nog att jag fick beröm för min hantering av Smilla från flera av domarna. Det värmde!!! Måste även tillägga att jag tyckte att alla domarna var mycket trevliga!!!


På kvällen var det dags för 30-års firande av flat-mästerskapet.

Vi hade betalat maten och start avg. för ca 2,5 månader sedan, så jag blev nog allt lite besviken när maten var kall , efterätten bestod av en choklad muffin och underhållningen .....det var väl när vi var tillbaka i stugan och skämntade och skrattade!!!

30-års festen var en besvikels!!! Hoppas att det blir en bättre supe nästa år

när mästerskapet går i skånska Höör!!


Carolin hade ju tänkt att hennes sambo skulle ha tagit Atlas och hennes saker med sig hem till kalmar  på lördag kvällen, men det sket sig,Atlas var ju tvungen att vara kvar till FINAL på söndags kvällen.

Vi började skruva lite på oss, för bilarna vi hade åkt upp med var redan fullproppade med saker, så hur skulle vi få in Atlas oxså?? och värre skulle det bli!!!!


Sammanfattning lördag:

Straight Flush hade hade 5 startande ekipag under dagen  i två klasser, vilket lede till två  klasvinster och där med  två final deltagare, vilken utdelning!!! medelpoängen blev 77,8 och 40 % av hundarna gick till klassvinst!!!!!!!!


SÖNDAG!!! THE BIG DAY!!!!!

Först ut på söndagen var Tobbe med Blossoms bror Wilson. Vilken elit uppvisning!!! Papparazzikamrena smattrade hela tiden och hur många som helst följde Tobbes runda. Tobbe kunde verkligen konsten att stänga ut all publik och bara fockusera på sin uppgift. Tyvärr så   blev det  några nedrag (hårdare än vi trodde,) det blev 65p och de visade verkligen att de hör hemma i eliten och blir väldigt farliga i framtiden!!!!


Sedan blev det så att Andreas och Elsa i Elit och Blossom och jag i öppenklass startade sammtidigt i var sin ruta. Pga detta såg jag inte deras runda. När jag kom tillbaka och pratade med Andreas, så var han inte helt nöjd med rundan utan tyckte att den var en hyfsad runda.

VAD DÅ HYFSAD RUNDA!!!!!!!!


De vann ELITEN med hela 89p.

Andreas hade med detta fört fram både mor och dotter till mästerskaps finalen på samma år!!! Sådant händer inte, det är så otroligt bra gjort så jag finner inte ord, jäkla nu rinner glädje tårana igen!!!!!


Ja ,så var det ju Blossom och jag, som vanligt gick det inte så bra.

På 4 stationer fick vi totalt 75p av 80 möjliga , men så nollade hon, och det var Blossom självständig och olydig som gjorde sig gällande!!!! Depp, Depp

Men nu ska detta problem lösas, jag vägrar att stå med en sådan bra hund och sedan så misslyckas ! NU FÅR DET VARA SLUT PÅ DETTA ELÄNDE!!!!

Nu strutar vi i detta och går vidare till

Straight flush sista startande: Carina och Ebba i ÖKL.

När de hade gått sin runda så var det ändå mer självklart att de skulle gå till final än vad det var med Atlas. Och mycket riktigt det blev klassvinst med hela 93p och 4:e S.F till Final.


På hela mästersakep blev S.F medelpoäng 79p och 44% till klassvinst.

DET NI!!!!!


Vi städade stugan och åt mat mellan grundomgången och finalerna.

Hm..inte så bra för vi höll faktiskt på att missa finalen i UKL och NKL,

 hade varit inte varit så kul!

Finalerna var väldigt spännande och prisutdelningen i (ösande regn)  var en helt otrolig upplevelse:


Vinnare i UKL Andreas och Vega

 3;a i NKL  Carolin och Atlas

Vinnare i ÖKL Carina och Ebba

3;a i Elit Andreas och Elsa


Därmed blev KENNEL STRAIGHT FLUSH årets uppfödare!!!!!!


Det delades ut några olika vandrigspris  till kennlens ekipag oxså, men speciellt vill jag nämna Walking Stick (bästa förare) om gick till Andreas.


GRATTIS ALLIHOPPA, VAD BRA NI ÄR!!!!


ps Vegas Pappa Milton gick även till final i Elit, Tänk mor, dotter och far i final, ja jäkla i havet .


Strax innan kl 21 bar bilarna av mot Kalmar. Det blev en lätt resa även om vi  var överfyllda med saker. Att vi fick plats i baksätet Carolin och jag är en ren bedrift!!!


Men trots alla framgångar vill jag framhålla hur jäkla kul vi har tillsammans hela gänget när vi är ute och tävlar/tränar.


Vad glad jag är att ha Carina som kennel mamma och Carolin, Tobbe, Fia ,Andreas med fler som träningskompisar (vilka allihopa får hjälpa mig återigen med problemträning)

GRATTIS och Tack för ni finns!!


Kram Cilla



 
 
Fia & Andreas

Fia & Andreas

11 augusti 2008 12:30

Hej vännen!! GRATTIS till Blossoms fina poäng, inte dåligt att få i hop 75p med en nolla. Tack Cilla för att du finns och förgyller vår tillvaro med din härliga humor och ditt härliga sätt:-)) Tack för gratulationer och allt fint du skrivit!!!
Stora kramar från Fia & Andreas

http://www.123minsida.se/vega

 
Camilla & Martin

Camilla & Martin

11 augusti 2008 12:51

Grattis & Tack Cilla!!!
Till ditt & Blossoms finfina arbete 75 poäng på bara 4 stationer heelt otroligt bra, så nära att det höll hela vägen!!!
Tack också för trevlig samvaro tillsammans under denna helt fantastiska helg, ståpäls och tårar om vartannat kan det bli bättre?!!!
Varma kramar från oss
Camilla, Martin, Ajax, Dino & Tikka

http://www.starflats.se

 
Marika o Håkan o hundarna

Marika o Håkan o hundarna

12 augusti 2008 02:27

Hallo på dig!!!!!!!!!!
Inga dåliga poäng på 4 stationer, ni är faktiskt jätte duuuuuktiga Blossom och du. Men men men, jag tror vi ska täffas en dag/kväll och prata lite åååålder och kennelhund hahahihi du vet Thure o jag är på GGGGGGG mmmmmm jag skojar inte, eller kanske jag gör det....... Ha det så gott och hoppas vi snart syns. kanske ska jag locka hit er på en piiiizzzza.
Tasskramar

http://www.123minsida.se/Thure

 
Susanne o Cia

Susanne o Cia

12 augusti 2008 10:26

Javisst, det går bra! Å du, visst har vi kul som helst på ag-kursen!
Får bli 4 slalom nästa gång ;).
Kram
Susanne

http://svecia.blogspot.com

 
Ingen bild

Tobbe & Lina

12 augusti 2008 13:36

Tack Cilla för ett jättetrevligt kanonsällskap i helgen... Fasen vad kul det är när vi (SF) drar igång... =)

Och 75p på fyra stationer är faktiskt jäkligt bra!!!

 
Carina

Carina

12 augusti 2008 14:54

Tack snälla Cilla för allt i helgen. Så himla kul. Grattis till fint resultat, om inte om funnits, ja, du vet ........ den med pannkakan.
Tänk att vi får uppleva detta. Jag tror fortfarande inte att det är sant. Och tack för alla gratulationer på bla. SSRK´s och FRK´s sidor. Det värmer vekligen. Den känslan när jag gick ifrån finalen, och jag hör dig ropa "det är min kennelmamma", det går bara inte att beskriva.
Stor kram från Carina
STOR KRAM från Carina

http://www.straightflush-stavlohundcenter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards