Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

REINE 1996 - 2008

Av Cecilia - 16 maj 2008 19:59


När det ej går längre!

Det är tungt när man måste ta beslutet att låta gamla hunda få somna in.

Igår när vi kom hem från morgon-mjölket, ville inte min kära gamla hund längre.

Han låg på sin filt och orkade inte resa sig upp, utan tittade med bedjande blick på mig.

Reine som kom som foder hund till oss för ca 6år sedan, flyttade in och tog

helt sonika gården under sina vingar. Inte en gång rymnde han från gården.


De är många morrnar Reine och jag har gått ut på kobetet för att hämnta hem kossorna, han svek mig aldrig utan efter en stund kom korna hem till ladugården. Han gillade inte jersy kor så de blev alltid kvar på betet och fick ta sig hem för egen maskin!

Vi har hämntat  våra  ungdjur  ca 15km hemifrån, efter att de hade tagit en road tripp. Utan kära Reine som vallade dem genom åkrar, skog och väg - h så hade de varit väldigt jobbit att få hem  dessa 20 djur. Nu fixade vi det på två pers och Reine.

Reine lärde mig verkligen vilken stor nytta man har av en Bc i lantbruket.

De sista åren har han mest gått hemma och hållit koll på alla besökare, speciellt barn älskade han. Varje morgon gick han upp till mina föräldrar (som bor grannar med oss) och hälsade på min 90-åriga pappa. De satt vid köksbordet  och tittade på trafiken och drack kaffe tillsammans.

Jag tror nästan att min pappa saknar Reine mest.

Nu får Reine sova på åkern jämnt kofållan, så han kan fortsätta hålla koll på kossorna som han älskade så mycket.


Tårana rinner och jag vill bara säga ännu en gång

Tack för allt kära Reine och farväl

tills vi möts på andra sidan............


Kram från en ledsen Matte

 
 
Ingen bild

Carina

16 maj 2008 21:47

Usch ja, det är inte roligt när den dagen kommer. Tur att man efter ett tag kan se tillbaka på alla fina stunder man haft tillsammans
Sov gott, lilla Reine !!
Kramar från Carina

 
Ingen bild

Fia

17 maj 2008 21:10

Fy så sorgligt. Tänker på er!
Varma Kramar Fia & Andreas

 
Anja & flock

Anja & flock

17 maj 2008 21:53

Ja åh, vad hemskt det är.....((
Lilla Reinegubben tar hand om alla himlakossor nu och dessvärre tror jag nog, att även jersy-kor kommer dit...;)

KRAMAR!!

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sonja o. Mpenzi

18 maj 2008 19:19

Tänker på dig.
Det är ett stort ansvar som vilar på oss tvåbeningar,när vi ska ta beslutet - att våra vänner inte ska behöva lida.
Håller med Carina - tur att man snart minns allt det fina!
Kram fån Sonja o Mpenzi

 
Susanne o Cia

Susanne o Cia

19 maj 2008 15:49

Oj, så tråkigt! Inga ord är tröstande nog!
Tröstekram!

Susanne o Cia

http://www.svecia.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards