Direktlänk till inlägg 12 maj 2008

1:a pris!!!!!

Av Cecilia - 12 maj 2008 09:55

I går var det jakt prov i Trekanten!

Det var jakt prov under helgen i Trekanten.

På lördagen var det Nkl och Ökl, och på Söndagen var det två Ökl rutor.

Jag hade förmånen att få starta i första par för domare Anki Andersson ,kennel Serovers, eftersom jag skulle vara funkis underdagen i den andra rutan.

Provet började inte så bra då det började med två vattenmarkeringar som flöt iväg och både Blossom och hennes par kompis (en golden) hade stora problem här och domaren beslöt att lämna den sista kvar i vattnet. Redan här kände jag att vi liksom inte hade en chans att klara en etta.

Jag ska inte trötta ut er med detaljer, och dessutom så var jag så nervös att jag har stora svarta hål i minnet från provet!!

Men provet flöt på och vi fick in land och vatten dirr, klarade land markeringen ganska snyggt. Sedan vissade Blossom upp ett starkt och ganska effektivt sök arbete. När det var klart så säger domaren till parkompisen att han kan koppla sin hund och klappa om henne, men hon vill se Blossom på en ny dubbel på vattnet. Här lyfte vi oss ett snäpp tror jag:

För jag var tyst och Blossom spikade dem med snygga avlämningar!!!!!!

Jag vågade nog hoppas på pris nu tyckte jag, för om det hade varit en nolla så hade nog inte Anki lagt tid på att få se Blossom i mer arbete. Det var även dagens målsättning att få göra släpspåret så man hade det klart till den gången man skulle kunna få en 1:a!


Det tog lite tid innan Domaren hade skrivit protokollet så jag höll på att dö av nerösitet. Men Carina hade varit borta hos Carolin(dagens domarsek.) och tjuvkickat. Hon kom bort till mig och sade att du kommer bli mycket förvånad!!, Tobbe som var rutansv. och skytt kom och sade att detta gick ju inte så illa!! Hm.. tänk om vi hade fått  en 2:a for det genom mitt huvud!!!

Äntligen så började Anki med kritiken av den andra hunden som för dagen inte gick till pris. Blossom däremot hade jobbat upp sig under provets gång och hon ville inte döma ner henne pga av en förare som låter i tid och otid (Hm känner jag igen det där eller;))!

 Så hennes slut kläm blev:

En flat tik som idag löser alla provet delar på ett bra sätt. Hennes styrka ligger i sökarbetet. Bättre åtlydnaad önskas, men det påverkar inte dagens pris!!!

Om hon klara spåret är det ett 1:a pris!!!!!!!

Här bröt jag ihop totalt, slängde mig om halsen på domaren, grät som en besatt och klappade och kramade Blossom och Carina omvarandra. Vi hade Chans  på första ettan !! (måste ha två ettor för att ta steget upp till Elit)

Fia som var domarsek kom springande, hon hade hört mitt glädje skrik ända bort till den andra rutan, ännumera tårar och kramar!!

Sedan började väntan tills det var dax att gå släpspåret, vilken mardröms väntan. Fick höra att en av hundarna som gått till 1.a pris denna dag liksom förra helgen hade total misslyckads på släpspåret då och blivit av med sin etta.  HJÄLP!!

Hans Olofsson hjälpte mig med två släpspår innan det var dax för det riktiga prov spåret....och dessa två spåren gick totalt åt helv...ni kan tänka er hur nära hysteri jag var. (Tack för hjälpen Hans!!)


Dax för spår... och vad gör Blossom...jo, hon tar spåret klockrent..försvinner iväg ...och en liten stund senare står jag med haren i handen och ettan säkrad!!!!!


Nu sitter jag igen i glädje tårar...jag är så LYCKLIG över min lilla hund..hon är faktiskt helt helt underbar.

Jag hade lovat henne en hamburgare om hon fick en etta , så vi fick svänga in på MC i Kalmar och köpa en. Jag tog en Mac Flurry och Blossom en naturell burgare. Vi satte oss i bagaget och började äta på våra belöningar.

hm, Blossom svalde sin burgare på 2,5sek tror jag, sedan kom hennes lilla tunga och försökte sno min glass....ja, inte kunde jag neka henne den en sådan här dag, så hon fick även den!


Allt gick väl inte toppen på provet, men det tänker jag inte dra upp nu, utan vi fortsätter ett tag i vår rosa lyckobubbla!!

Ett stort TACK till Carina, Fia , Andreas, Carolin, Marika och Tobbe för allt stöd och peppning. Utan er hade vi inte stått här med vår etta idag TACK!!!

Jag är så lycklig

Kram Cilla

 
 
Ingen bild

Sonja o Mpenzi

12 maj 2008 10:58

Den lyckan känns!
Grattis o kram
Sonja o Mpenzi

 
Ingen bild

Carina

12 maj 2008 12:54

GRATTIS !!
Den lyckan när domaren sa att det blev 1:a pris, ja det är svårt att förklara. Du är så väl värd denna framgång.
Kram från Kennelmamma

 
Tobbe, Lina & Wilson

Tobbe, Lina & Wilson

12 maj 2008 13:16

Supergrattis till er båda! Kanonsnyggt!!!

http://www.wilsoninaction.se

 
Marika o Håkan o hundarna

Marika o Håkan o hundarna

12 maj 2008 13:36

GRATTIIIIS !!!!!!!!
Det fixade ni snyggt och vad glad jag blev när jag läste att ni hade fixat släpspåret också. Nu är ni bara en etta ifrån eliten och den har ni säkert snart i hand. Vi syns imorgon skall bli kul och träna igen.
Tasskramar

http://www.123minsida.se/Thure

 
Fia & Andreas

Fia & Andreas

12 maj 2008 17:13

Stort GRATTIS Cilla, vilket team ni är du och Blossom, ska bli så kul att följa er framöver!!! skulle gett vad som helst för att fått sett er in action i går, jäkla att man missade det:-(
syns i morgon!
Kram Fia & Andreas

http://www.123minsida.se/vega

 
Anja & flock

Anja & flock

13 maj 2008 08:37

JUBEL Å APPLÅDER!!!!
Härligt härligt!!! Jag är såå glad för din skull, fy farao vad roligt!!
Kramen!

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards