Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Snacka om o-flyt......

Av Cecilia - 24 april 2008 09:53

Det har gått sin gilla gång sedan jag skrev sist höll jag på att börja med....

men så är det inte alls!!!!


I lördags var det återigen dax för ett arbets-maraton, jag planera ju mitt liv så bra , så bra....

Ladugården på morgonen, working test på dagen i högsby och sedan hem till kossorna igen. Det var nämligen bara jag och Martin hemma i lördags.

 Kan säga att ladugården gick bra men dessvärre gick WT åt helv...


Vi började på en Walk up, som var en ny variant mot tidigare, transport, kast dubbel mark. sedan återigen transport över ett staket och sedan apportering på annvisad dummis. Jag tycker att hon skötte det hela bra, men vi tappade lite vad den hade landat både hon och jag. Så jag dirr henne halv rätt. Men den kom  in snabbt och lätt. Hon lyssnade jätte bra på pipan!!

 Sedan gick vi till en ren dirr station. Hon lyssnade fortsatt jätte bra på pipan,på slutet vindade hon in den när hon passerade den. Fick beröm för en enligt domaren snygga transport fram till skicket. Tyvärr sa han oxså att jag slösar bort mina poäng med att tjata sök på henne i närsöket. Aja baja!


Tredje station och nu börja showen...ni som inte såg detta missade en uppvisning i dumhet, och denna gången får faktiskt BLOSSOM ta hela smällen. (Har nu i minne att jag tränar lite agillity med henne!)

Jo, det var dax för enkelmarkering som hamnade på andra sidan staket, detta staket gick ej att springa runt eller krypa under.....

Blossom var väldigt foccuserad vid kastet, jag skickar henne och hon springer med god fart mot staketet,(detta blir kanon tänker jag) hon springer längs-staketet en stund för att hitta någonstans att krypa under.

Vilket hon knappt gör, men till sist hittar hon en litet glapp mellan staket och mark, med hjälp av ålning och grävning så tar hon sig vidare, spikar mark, sedan börja samma proccedur för att ta sig tillbaka. Ålning, grävning och envishet, tar hon sig tillbaka. Domaren tittar på mig och sägar

-att detta trodde vi var en omöjlighet, och hon tog ju inte ens ett omtag!!!! Du behöver nog träna hoppning!!

Vilken agilityhund va!


Nästa station nämner jag bara lite snabbt, men det var en dirr med närsök, här lade hon av att lyssna överhuvutaget på pipan och började istället att jaga en stackars förvirrad FLADDERMUS, ja, ni läste rätt. Den var väldigt hysterisk och förvirrad. Här sa domaren kort och gott... Du kan ta och kalla in din hund nu!


Deppade ihop efter detta totalt, ville bara hem och började få lite tidspress för att hinna hem till mjölket.

Sitter och väntar vid sista statonen, pratar lite med Daniel som oxså har en hund från Carina. Han har suttit över en timme här och väntat på sin tur. När han hör mig sitta och stöna och sura så säga han att vi kan få gå före honom.

DANIEL! Tack du räddade ,mycket av dagen för mig, hoppas att jag någon gång kan få återgällda det.


På sista stationen är det dubbelmarkering med mycket tjo och tjim före , mellan och efter kasten. Blossom spikade dem. Så enkel var det, inga fel eller oro eller något. Fort och lätt gick det för utom att jag dummade mig och sa loss innan jag höll i dummisen! Hm


Sedan drog Martin och jag hem till kossorna. De andra Straight Flusharna gick redigt bra Tobbe och Wilson vann ÖKL, Eliten vanns av Andreas och Elsa (äntligen satt det för Andreas, de är nästan alltid bland toppen men tidigare har turen ej varit på deras sida ) Fia och Vega Kom i topp på Nkl. Som vanligt styr Straight Flush !!!!

Carina och Ebba kom 5:a tror jag det var och starx där efter kom Carolin och Atlas. Daniel och Tootiki i Nkl fick ett hyfsat bra resultat men jag vet ej plac. Grattis alla!!!


Efter det jag hade brytit ihop och bestämnt mig att här ska det tränas, så lyckades jag strula till det!

I Måndags skulle vi Fras-brand vaccinera djuren på gården. Allt går bra, nästan för bra. På eftermiddagen är det bara två boxar med ca 1-åringar i kvar att spruta. Dum som man är sätter jag igång med detta själv. Fångar dem med grima, binder upp dem, spruta. Allt går bra tills det är dax för dagens sista kalv. Jag hinner se hur hon börja trampa ner min högra fotled, och jag tänker det här går åt skogen. Vaknar sedan upp i boxen, har då svimat av värken. Får tag i mobilen ringer efter maken så han får hjälp  mig ur boxen.

Det gjorde ont och svullnad, men inget verkade brutet. På tisdagen så åker jag till läkaren för att få det dokumenterat om det skulle bli några problem i framtiden. Men han skickade in mig till röntgen.

Så här sitter jag nu med uttöjda ledband i höger fotled och även en spicka i samma fotled!

Men träna hund det går med hjälp av kompisarna, Stackars Carina hon fick springa och hjälpa Blossom när det strulade och alla andra fick kasta och lägga ut vilt. Mina träningskompisar är för underbara, ställer alltid upp!!!

Ni ska alla ha ett stort TacK!!

Hm, träningen vissade att jag nog måste muta domaren när jag startar i Ökl för att gå till pris :((

Men sånt är livet!!

Du kära jord

Cilla



 
 
Fia

Fia

25 april 2008 08:56

Hej Hopp!!
Hoppas att du är bättre i foten, hörde att det blivit sämre efter onsdagens träning:(
Nu får du hålla dig lugn ett tag så att foten blir bättre.
Önsker er en trevlig helg!
Kram Fia

http://www.123minsida.se/vega

 
Marika o Håkan o hundarna

Marika o Håkan o hundarna

26 april 2008 02:13

Tjingeling på dej!
Hörde om din onda fot, det lät inte roligt och nu har jag läst om det också, otur otur otur. Ha en trevlig helg och vila upp dig så foten blir bra, tiden går fort och snart är det WT igen.
Kram

http://www.123minsida.se/thure

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards