Direktlänk till inlägg 11 april 2008

I Feel so Good.........

Av Cecilia - 11 april 2008 08:04

Vilken vecka det har blivit!


I tisdags passade äntligen mitt liv ihop med lydnasträningsgruppens träning, fantastiskt!!!

Det var så kul att träffa dem igen. Vi ängnade denna träff åt att analysera deras resultat på klubbens lyd tävling i söndags. Tyvärr var det bara en (Alexandra och Lova) som poängmässigt hade gjort en bra tävling, men det roliga var att disk de olika monenten och "känslor" på tävlingen. Det är väldigt nyttigt att sätta sig ner och analysera tillsammans, man får så många bra infalls vinklar och ideer. Jag hoppas att jag kunde tillföra något, men jag tog många goda ideer med mig till mitt egna framtida träninig och tävlande. Blev så taggad!!!!!!!

Sedan avslutade vi med lite träning. Blossom var lite ringrostig, men kom igång väldigt bra mot slutet. Smilla däremot har svårt att förstå det roliga med lyd-träning, så när hon inte lägger sin själ i det, så tappar jag lite av intresset att träna lyd med henne, få se hur jag gör i framtiden. Ester, den Ester....Henne skulle man däremot definitift träna i både lyd och agility. Hon vill så gärna och har en sån samarbets attetyd så det är synd och skam att inte träna henne. Men ack den tiden... den tiden ,som aldrig räcker, hon får nog hålla sig till kossorna.


Onsdag

Var det dax för  Arlas kretsrådsmöte i Borgholm.

Man kan bli som galen på tjänstemänen på Arla, mötes underlag och annan info skickas allt senare ut. Tufft att bara ha en dag på sig att läsa in och ta reda på info.

Som vanligt i detta gäng så är det nära till skratt, och alla bjuder på sig själv. Denna gång var det först och främst att lägga upp versamhets planen för 2008.

Det blir lite smått och gått. Jag fick tillsammans med Susanne  ansvaret för årets diplomutdelning.  Vi ska även kontakta Hasse Åstrand och be om hjälp, han har varit ansvarig de tidigare åren, men har tyvärr lämnat kretsrådet pga att vi är en man mindre i år pga minskat antal mjölproducenter på ön! Men trots det är den krets  som har ökat mest i  invägning!


Torsdag

 Jag blev inbjuden till träning av Fia och Andreas. Vi var ca 1mil utanför Nybro, på helt underbar träningsmark!

Förutom vi, så var Tobbe  & Wilson, Sandra & Nikki och till sist oxså Marika med Dukfinderhunden Thure. Snacka om ett glatt gäng!!

Vi började med att lägga ut linjetag på tre ställen. De fick ligga ca 2-3tim innan vi använde dem. Vi började själva hundjobbet med markeringar. Alla gjorde ett bra jobb. Blossom fick ett par dubbel mark som hon skötte den ena god tag bart den andra mycket bra. Hon fick även ta in en dubbel som någon av de andra hundarna skulle ha. Men den klarade hon ej att få in båda.  Hon var just då väldigt ofocuserad.

Smilla tog en enkel mark. Hon hade lite svårt att gå igenom en liten träd ridå. Men hon jobbade sig ut och hade snyggt upptag,snabbt in lev och väldigt bra avlämnade.

Både Thure och Wilson gjorde snygga dubbelmarkeringar, Liksom Vega gjorde sin enkel mark. Nikki däremot behöver slippas till. Hon har en underbar markeringoch upptag men sedan är hon lite fladdrig i inlev och håller ett inte helt önskvärt grepp om dummisen.

Men Sandra jobbar bra på med henne, och med fortsatt träning kommer det bli redigt bra. För arbet -attetyd har Nikki, och Sandra järn vilja.

Efter det körde Tobbe och jag var sitt  större sök, medan de andra tränade närsök. Det märktes att det var ett tag sedan både Wilson och Blossom gjorde det. Blossom hade lite svårt med att byta terräng och söka på andra sidan av ett dike. Men alla dummisarna kom in liksom  för Wilson.


Efter Fikat körde vi lit Walk up. Hm m...här blev det intressant för vem skulle hämnta markeringarna?? Vi var alla så foccuserade på snyggt framförande , lungt vi sidan, och att hundarna ej skulle ta något för givet.

Men kul hade vi! Det låter nästan som om det skulle ha varit strul i linjen, men det var det verkligen inte. Alla hundarna var väldigt lugna...Framåt!!!


Vi avslutade tillsist med dirr. BLOSSOM HAR ALDRIG GÅTT SÅ BRA SOM IGÅR!!!!

Gjorde den ena dirr efter den andra. Hon var så lätt att blåsa stopp på och lyde snabbt på vidare dirr. Gud var roligt det var! Det var en dirr som total misslyckades, men jag tog bara in henne igen och lade henne en stund, hon var lite för trött i huvudet just då. Men efter 5-10min gjorde vi ett nytt försök, och då gjorde hon det klock rent.

Alla hundarna gick väldigt bra!

Väldigt roligt att få träna med Marika och Thure. Det är en kille som tidigt i livet gjort otroliga bara resultat med bla 3:e plats flatmästerskapet 2007.(var han ca 10mån då ?)

 En liten ankedot:

Skulle köpa fika på rasta innan träningen. Rusar in sen som alltid, plocka ihop lite smått och gått. Kassörskan säger att det blir 115,50. Jag öppnar handväskan och där i ligger......naturligtvis inte min plånbok!!! Typiskt mig.

Tack Fia och Andreas för kaffe och kaka!! vad vore hundträning utan fika så säg.


Grattis Elina!!!

Igår klarade hon det praktiska på Eu-mope körkortet! Nu är det bara det teoretiska provet kvar. Det lär du klara galant.


Stackars älskade Gubben!!


Vårbruket är i full gång. Och allt är som vanligt...gubben stressar halvt ihjäl sig...maskinerna går sönder.

Hitills har plogen gett upp, skumplogen likaså och igår kväll gav lastaren vika. Men vi har ringvältat klart vallarna, nästan klara med harvningen och i dag blir det gödningskörning hela dagen.

Håller vädret i sig så är vi nog klara i slutet av nästa vecka!


Vad ska jag göra idag då...ju Kalv box mocckning står på mitt schema.

Upps har jorden fått hicka eller...

Cilla

Byns bysmed kan nog med våra repkostnade bo hela vintern i tahiland.


 
 
Ingen bild

Fía

11 april 2008 09:38

Tack själv för trevligt träningssällskap! Ja Blossom & du var verkligen duktiga i går, så kul att se:-) Nu kör vi så det ryker eller hur? Framåt...
Syns på söndag
Kram Fia

 
Marika o Thure

Marika o Thure

13 april 2008 19:55

Hej på dej
Tack själv för en bra träning, det kändes kanon när jag kom hem. Jag tyckte Thure skötte sig sk...t bra, från sett något pip, men kanske inte så konstigt när det fanns 5 söta små tikar.....hoppas att inte familjen har fått vara utan mat hela helgen.
Ha det så bra så hoppas jag att vi kan träna fler gånger ihop.
Kram

http://www.123minsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards