Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Veckan som gått!

Av Cecilia - 6 april 2008 08:06


Förra Lördagen var Jeans Palmqvist på Stävlö och höll träning.

Det var en mycket trevlig dag med många mat nyttiga tips och ideer. Det blev mycket dirr träning och walk up. Blossom strulade som vanligt på dirr. Det verkar bli ett svår knäckt problem. Men skam den som ger sig.

Men hon gick så pass bra att jag bestämde mig för att delta i deltävling nr två av smålandsmästerskapet. och det kan man säga var en stor miss.........


Efter träningen så bjöd Tomas på en verkligen fin middag. Den karlen kan verkligen laga mat, dessutom är han en fena på snickar arbeten, så det är synd och skam att vi båda är lyckligt gifta på varsitt håll, annars vet i tusan om man inte skulle ha satt in en stöt ;)


M en lördagens största var Carina och Tomas nya , och jag menar verkligen det, FANTASTISKA badrum! Det är så mysigt och fint att man knappt ville gå på toa. Med både tele och radio i dusch kabinen så är det lite Holliwood

känsla. Jag gillar :))


Tränad lite dirr varje dag denna vecka med blandat reultat.

Han inte träna Smilla något alls denna vecka, synd och skam.

Igår var det då dags att åka till Gränna för smålandsmästerskaps deltävling nr 2. Jag hade anmält mig till Öbhk:s lyd tävling eftersom jag inte skulle ha deltagit i Gränna. Men jag fick ringa och meddela förhinder. Lite tråkit. Men jag hoppas att det gick bra för mina träningskompisar som tävlade. De är verkligen suveränt duktiga. Har inte träffat dem på ett tag och saknar dem faktiskt!!!

Åter till Gränna.

Denna gången deltog : Jag och Blossom, Carina med Ebba och Maja, Tobbe med Wilson, Andreas med Elsa , Fia med Vega .

Första stationen vi tog var en enkel mark som gick nästan rakt upp för en bergsknall. Blossom gjorde den så Bra! Satt helt tyst och stilla men laddad till tänderna. Hon for upp för bergsknallen , smack in med app och sprang så fort ner att hon höll på och fara om kull. det ända var att jag fick säga här till henne när hoin skulle sätta sig vid sidan. Jag tror faktiskt på en 20p.

Jag såg Ebba och Wilson här och båda gjorde den lika bra som Blossom.


Nästa vi tog var en dubbel markering. Blossom for iväg och tog den sist kastade först. snabbt in med den, jag skickar henne igen, säker på att hon ska ta den först kastade, så JAG blir passiv. Blossom far iväg springer på fel sida av app bara 2-3 m från den , ner för en slänt och sedan började olydnaden och problemen. Hade jag bara blåst eller ropat till henne, Jag såg ju app rakt framför mig. Så hade vi snabbt fått in den med. Det är jag säker på! Men nu med allt blåsade och skrikande blev det nog en Nolla. Fan ta mig själv och min J-Ä döda hjärna.



3:e station var en walk up. Blossom går bra vid sidan (liksom vår walk up partner Ebba gjorde) Markeringen kom upp för en bergsknall igen. Blossom  fick andra kastet och for bra upp för knallen. Men där får hon använda sitt sök för att få in den. Som avslutning på denna station var det en dirr. När dirr skottet gick tappade Blossom sitt fina fortgående och blev focoserad på bössan. Men dirr gick iallafall bra. Kan tänka mig att vi fick ca 12-14p här.

Starkas Ebba for iväg på sin dirr, men domaren hade inte talat om att det fans dumisar nämre än granen, så Carina försökte dirra henne dit som Carina blev tillsagd, men helt plötsligt fick jag se aqtt Ebba står med en dumis i munen och Carina försökte just då dirr en förbrylad Ebba längre ut. Jag ropade då till att Ebba hade dumis. ( Jag tror nog att domaren blev lite förlägen, för helt uppenbart hade hon sagt till Carina att dumisarna låg på ett annat ställe)


4:e station vi tog var en ren dirr station. Ebba lyckades med dagens bästa dirr här, och domaren var djupt impad av henne. Med rätta!!

Blossom virr panna blev åter fixerad vid skjuten, springer snett åt fel håll, med lite olydnad, blås och ren tur fick in den. Kan bli en 8-10p. Med tur.


Sista station var en dubel mark med förflyttning mellan kasten.

Blossom tog snabbt in den sist kastade igen.

Nr 1 var kastad i vatten kanten. Blossom jobbade på och till sist löste hon den. Domare här var Kurt Lundström, han ville verkligen ge goda råd till föraren. Blev inte alltid så lyckat men han var trevlig. Hör blev det oxså ca 10p.


Denna prisutdelning blev oxså en trevlig tillställning! Vinnare i ÖKL blev åter Carina & Ebba!!!! Grattis, nu blir de svårslagna! 4.e plats här kom Tobbe och Wilson med bara 2p från trean.

Vårat andra super ekipage Fia och Vega kom denna gång på delad 3:e plats. Grattis!!

Vi andra väntar på resultatet ska koma ut på internet.


¤ Ska jag verkligen deltaga i deltävling nr 3?

  Vi måste koma tillrätta med vårat dirr problem!

¤ Får inte låta hjärnan stänga av sig.

¤ Blossom har bra inlev och upptag

¤ Måste ta tag i hennes böss fixering

¤ vilka goa kompisar man har.


KOR!!!!

Fick en ny härlig kvigkalv i går  morse. Den såg verkligen trevlig ut.

Hade nytt mjölkrekord itanken i går. Känns härligt.

Har ett jäkla flyt nu i ladugården, då blir man rädd vad för katastrof som väntar runt hörnet!!!!!

I dag snurra min värld lungt och sakta, till skillnad mot gubbens!

Cilla

 
 
Fia

Fia

6 april 2008 17:55

Tack för en trevlig dag i går!!! Tycker visst att du ska anmäla till Högsby. Träna som s...n på dirigeringar nu i två veckor så ska du se att det kommer att gå bra i Högsby.
Andreas och du kan ju träna ihop :-)
Ha en bra vecka

Kram Fia & Andreas

http://www.123minsida.se/vega

 
Carina

Carina

6 april 2008 18:55

Tack för alla dina superlativ om Ebba och mig ! Och tack för gårdagen, alltid lika trevligt att ut och åka ihop. Klart du ska anm. till Högsby. Vi ska träna som bara den i veckan innan ju, när Linda och Mille kommer. Ha det gott !!
KRAM från Carina

http://www.straightflush-stavlohundcenter.se

 
Ingen bild

Carina

6 april 2008 19:14

..... glömde att säga att Tomas ger du tusan i. Vi ska ju bygga uterum snart.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards