Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Tänk Mamma och Pappa varit gifta i 55år

Av Cecilia - 31 augusti 2007 21:22

Gifta i 55-år!!

Tänk igår så hade mina föräldra varit gifta i hela 55år. Ganska häftigt att tänka. Så ikväll var vi på middag hos dem. Som vanligt var det hög ljudnivå,

och många heta disskusioner  och lika många hjärtliga skratt. Roligast var nog när mamma berättade hur hon nu har varit i stan för att laga bilens framruta 4ggr. Och lika många gånger har hon kommit hem utan ny ruta!! Så nästa vecka ska hon dit för 5gången. Måtte nu de har alla delar, tid och en hel ny ruta (det är detta som har krånglad de andra gångerna).

Det blev mycket snack om att vara gift länge. Min ena syster har varit gift sedan -78 , jag sedan -90 medan min älsta syster byter män som andra byter

tröjor, (hoppas hon aldrig läser detta för då lär hon bokstavligen döda mig) men så fallit är det ej igentligen. Och Jan som hon förlovade sig med för ca1månad sedan är väldigt trevlig. Så vi kom fram till att om ens föräldrar har varit gifta länge, så är det 75% att man själv bilr kvar med samma partner. Min pappa som blir 89 om en månad gillar barn väldigt mycket, och barn gillar honom. Nu är han särskilt förtjust i sinna barn-barns-barn. Det är två st för tillfället, men en tredje är på väg i nov. Han har värdens tålamod med dem, och visar dem fulluppmärksamhet, medan min mamma lyckas att få allt att handla om henne. Mamma  har varit väldigt pigg hela tiden, men nu i år har hon blivit gamal helt plötsligt. och väldig "PLUMPIG" tex när min älsta dotter berätta för alla om sina två veckor på ett kloster i Taize, så började min mamma att fråga min syster son som är polis hur stor risk det var för en våldtäkt där på klostret, först så lossades ingen höra hennes prat, sedan över röstade hon alla, det förstörde min dotters berättelse. Sedan kan hon ej sitta ner och äta med oss utan hon ska springa runt hela tiden. Det var knappt att vi kunde få henne att vara stilla så vi kunne skåla för dem.  Jag blir GALEN på henne =(( .


Husse kom nyss hem med Blossom från andjakten. De hade blivit några fåglar, och han var väldigt nöjd med hennes arbete.Det är hennes  första jakt säsång. Vi tog en liten and och testad Smilla. Först så bara slickade hon den, men när vi kastade den ca 1m så sprang hon ut, greppade och sprang rakt upp ifamnen på mig, blev jag stolt eller? =) Jag tror väldigt mycket på min lilla guldklimp inför framtiden.

Imorgon bär det iväg till skk utställning på Böda Camping. Jag ska ställa Blossom i jaktklass där Carina även ställer systern Ebba. Brosan Wilson får jag äran att ställa i jaktklass och sedan är det en unghane  "Sigge" som ställs. Så det tror jag är de enda Straight Flusharna denna gången. Jag har inte ställ Blossom på en officiellt utställning på ca ett år(däremot blev hon Bis på Ölanbrukshundsklubbs utställning i Aug).



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards