Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Wish Come True!?

Av Cecilia - 28 augusti 2007 22:21

Wish Come True!?

Jaha, då var familjens nya lilla svarta stjärna redan 3mån. Vad tar dagarna vägen?

Smilla har varit lite si och så med rumsrenheten. Så idag var vi hos våran nya favorit vet. och visst var det så som jag de sista dagarna har misstänkt, hon har urinvägsinflamation plus en rejäl öroninflamation. Så det blev örondroppar och antibiotika. Hon var hur lugn som helst medan vi satt i vet.  trånga väntrum och väntade en evighet. Hon slappnade av både i famnen på rygg och sedan liggande på golvet. helt underbart.  Som vanligt berömde vet min hund för att både vara snygg och trevlig ( vill ju gärna tro att det bara till mig hon säger det!) jag blev stolt som en tupp och glömnde genast bort den fruktansvärt långa väntiden. Vet. skickade iväg urinprovet på vidare analys, vi skulle få provsvar om ca10dagar. Undertiden få hon äta antibiotika.

Efter detta äventyr drog vi till Stävlö på valpträning hos Smillas uppfödare och delägare. Det var nog ca 1mån sedan vi träffades med hundarna

, Så Carina var väldigt nyfiken på hur hon hade utvecklas.  Jag tror inte hon blev besviken. Själv tycker jag att hon ser j-ä bra ut. Hennes nackdelar utsendemässigt för dagen är lite hängiga ögon och  hon är även lite i största laget (även lite väl mullig efter mattes fodergivor) Men ett väldigt bra huvud och bakbensvinklar bla.

Jag har ju varit drabbad av en stora latmask ett tag nu, så stackars  Smillan har ej fått någon valputbildning att tala om. Men hon fattar väldigt snabbt som tur är och är väldigt pigg att lära sig nya grejer! Vi tränade idag på fot-postion, sitt-sitt stanna kvar, ligg ,följa vid sidan, komma på pipan och vara uppbunden. Under Carinas övervakning fick vi pröva att hämnta en valpdumis. Detta var jag lite orolig över eftersom de få gånger hon har sprungit efter något, så har hon glömnt att stänga munnen när hon har kommit mot mig. Men nu så sprang hon direkt ut och tog dummisen och kom till mig med den utan att tappa. Vi gjorde detta tre gånger med samma resultat.  Helt fantastikt! Jag blir så stolt över henne och är verkligen Wish Come True! Det blev bara lite snabb träning av elitlyd fjärr för Blossom idag.  Hon bytte position snabbt. Jag var lite snartigare i komenderingen, undra om det inte gjorde henne lite rappare. Hon gillar ju fjärren supermycket, så det momentet är väldigt själv belönande.  Idag var jag nog annars lite övermodig då jag anmälde blossom till Agility och hoppklass 1. Det är på hemlig ort och jag tro att det är bäst att jag inget säger till kompisarna. För jag är redan  nu super nervös!!

Måst jobba mer med henne. Hon blir så deppig när hon märker att jag inte hinner med henne. Skulle även behöva kondis träna både henne och mig. Men nu känner jag att stora latmasken slog till igen. Föresten jag måste nog fila lite på en presentation av min profil, det är svårt att få ihop något vettigt som låter bra...Få väl bara skriva Fru-3barnsmor- hundgalning-kointresserad- virrpanna.....mer kommer nog imorgon! God kväll världen!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 29 mars 2009 16:48

Igår fick Blossom och jag den stora äran att var "stand in " åt Ebba. Kattis och Johan från Jönköping var nämligen nere för att titta på sin nya valp (vilken av Ebbas valpar de ska ha få framtiden utvisa).För att de skulle få se lite av vad Noel och ...

Av Cecilia - 27 mars 2009 13:41

Har precis varit och sprutat kära Ester så att hon ej ska löpa. Detta var 3.e gången som vi sprutade henne.Det är så skönt att hon inte kommer i löp, dels för henne egen skull och för byns hanhundar, och hon är mycket jämnare i sitt dagliga arbete. H...

Av Cecilia - 23 mars 2009 19:34

En dag efter en annan försvinner iväg! Men nu hittade jag tid och lust att blogga.Vad har då hänt sedan sist? Jo..1) Jag har blivit omvald  som ledamot i Arlas Ölandskrets på två år och även klättrat från 3 till 1 suppleant, tilltill Arlas  regionsty...

Av Cecilia - 13 mars 2009 17:30

FÖR 15 min sedan ringde  EVA Hultman åt Jordbruksverket och medelade att Vi ä: SAMONELLA FRIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! Fy FAN VILKEN LYCKA, nu jävla ska vi satsa på våra kor efter en vinter av oro!!!! Tyvärr var det ...

Av Cecilia - 9 mars 2009 11:15

Igår träffades jag, Carolin och Carina för lite träning.Det blev träning både för de stora hundarna och de små stjärnorna!!! BlossomBlossom  blev snabbt trött i huvudet på dirr träningen. Tyvärr så hamnade vi i konflikt med varandra, vilket inte är b...

Ovido - Quiz & Flashcards